من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

How to Wash and Care for Casual Pants - Proper Cloth Help
مقدمه:
 
سلام به همه دوستان گلم که در اینجا هستید که یک بار دیگه یک مقاله توپ خونیم. مقاله امروز من در مورد نحوه شستن شلوار کتان در لباسشویی است. 
همین ابتدا بد نیست بدانید لباس‌های کتانی را که به درستی و با کیفیت بالا تولید و فرآوری شده‌اند، هم می‌توان با ماشین لباسشویی و هم با دست شست. حتی می‌توان آن‌ها را در دمای پایین ماشین لباسشویی خشک کرد. اما در آموزش شستن لباس‌های کتان در ماشین لباسشویی باید بدانید که همیشه دستورالعمل‌های مراقبت روی لباس یا شلوار را دنبال کنید. همچنین قبل از شست‌وشوی کامل، هر روش تمیز کردن را روی یک قسمت کوچک و مخفی آزمایش کنید. اگر سوالی بیشتری در مورد تعمیر لباسشویی ایکس ویژن و دیگر لباسشویی ها هم داشتید حتما با ما تماس بگیرید که کارتونو راحت کنیم چون ما یک نمایندگی مجاز برای ماشین لباسشویی شما هستیم.

لباس های کتان را چگونه بشوییم تا بور نشوند؟

لباس های کتان از جمله پوشاک پرطرفداری هستند که به دلیل جنس ضخیم و مقاومشان برای فصل پاییز و زمستان مناسبند. لباس های کتان انواع مختلفی دارند و در رنگ های متفاوتی وجود دارند. شستشوی نا صحیح لباس های کتان سبب می شود که فرم اولیه لباس از بین رفته و بور و کم رنگ شوند. طرفداران لباس های کتان بهتر است نحوۀ شست و شوی پارچه کتان را بدانند تا هرگز با این مشکل مواجه نمی شوند. 
نحوه شستن و خشک کردن شلوار کتان | سافتلن

جلوگیری از بور شدن و تغییر رنگ لباس های کتان :

نحوه شست و شو در بور شدن و تغییر رنگ لباس های تیره کتان تاثیر فراوان دارد بنابراین در شستشو این لباس ها دقت کنید .

از آب سرد استفاده کنید:

ماشین لباس شویی بهترین و راحت ترین راه برای شستن لباس های کتان شماست. لباس های تیره کتان را همیشه با آب سرد بشویید، زیرا آب داغ باعث پخش شدن رنگ لباس و تغییر رنگ و بور شدن آن می شود.برای شستن لباس های روشن می توانید از آب گرم استفاده کنید.

زمان شستشو را کوتاه تر کنید:

اگر لباس های کتان خود را زیاد می شویید، برای جلوگیری از بور شدن آنها زمان شستشو را کوتاهتر کنید زیرا هر چقدر که زمان ماندن لباس در ماشین لباسشویی کوتاه تر باشد، رنگدانه ها شانس کمتری برای خروج از پارچه خواهند داشت.

برچسب روی لباس را مطالعه کنید :

قبل از شستشوی هر لباسی برچسب روی لباس را مطالعه کنید تا با نحوه شستشوی آن آشنا شوید . زمانی که برچسب لباس کتان را مطالعه کنید با علامت های اختصاری که روی آن درج شده است می توانید به دمای آب و مدت زمان شستشو به راحتی پی می برید.

لباس را پشت و رو بشویید :

یکی از ترفندهای شست و شوی لباس برای جلوگیری از بور شدن و تغییر رنگ آن پشت و رو کردن لباس و سپس شستن آن است. این کار کمک می کند تا سطح رویی لباس ها در تماس با هم رنگدانه های خود را از دست نداده و بور نشوند. قبل از انداختن لباس کتان تیره خود در ماشین آن را پشت و رو کرده و دکمه ی زیپ آن را ببندید.

Sports Cotton Washing (40-40) Lower Cargo (Textile -5 Pocket), 6 Pcs Per  Size, Size: M to 5XL

نکات بی نقص نگه داشتن که شلوار کتان مشکی شامل چیست؟

پارچه های کتان بسیار ظریف و جذاب هستند اما آنقدرها که فکر می کنید لطیف نیستند ، بنابراین با توجه به ویژگی های آن ها به مراقبت‌های خاص و نه چندان پیچیده نیاز دارند.
به عنوان مثال، برای شستشوی این شلوارها توجه به توصیه های تولید کننده که بر روی برچسب شلوار نصب شده است و ضروری است.
این شلوارها را می ‌توان هم با دست و هم توسط ماشین لباسشویی شست اما در هر دو صورت باید دقت شود که دمای آب بسیار پایین و رو به سردی باشد، زیرا این نوع الیاف در گرما جمع شده و تغییر شکل می دهد .

اگر قصد دارید شلوار کتان مشکی خود را توسط ماشین لباسشویی شستشو دهید یک برنامه کوتاه مدت انتخاب کنید که از چرخیدن زیاد آن داخل ماشین لباسشویی خودداری شود و در صورت شستن با دست نیز شلوار را بیش از حد چنگ نزنید.
ایده آل است که هنگامی که قصد انداختن شلوار داخل ماشین لباسشویی را دارید آن را داخل کیسه های ویژه ماشین لباسشویی و یا داخل یک کیف پارچه ای بگذارید تا در حین کار در ماشین لباسشویی کمتر آسیب ببیند.
هنگام انتخاب برنامه شستشو نیز باید دقت کنید که شستشوی ایده آلی را انتخاب کنید که هرگونه باقی مانده صابون، نرم کننده و مواد شوینده را بین الیاف ته نشین می کند که این کار برای جلوگیری از ایجاد لکه یا تغییر رنگ احتمالی شلوار ضروری است.
هنگامی که شلوار کتان مشکی خود را در داخل ماشین لباسشویی می اندازید از خشک کن دستگاه استفاده نکنید، زیرا باعث ایجاد چین و چروک هایی در پارچه می شود که بعدا از بین بردن آنها دشوار است.
بهتر است برای خشک کردن پارچه شلوار کتان مشکی شسته شده آن را بر روی بند رخت آویزان کنید. با توجه به اینکه کتان، پارچه ای سبک و قابل تنفس است بنابراین به سرعت خشک می شود . اما اجازه ندهید که لباس کاملاً خشک شود بلکه هنگامی که آب آن گرفته شده و هنوز رطوبت دارد با بخار اتو آن را خشک کنید.
فراموش نکنید که اگر شلوار شما دچار چین و چروک های سر سخت شده است برای آنکه از اتو برای از بین بردن این چین و چروک ها بدون آسیب به پارچه استفاده کنید ، حتما بین اتو و پارچه از یک پارچه نازک دیگر استفاده کنید.
امیدوارم به مقاله قبلی ما هم که در مورد شستن پالتو در ماشین لباسشویی است هم سری بزنید چرا در آنجا بیشتر در مورد شستن لباس در ماشین لباسشویی یاد می‌گیرید.

نحوه شستشوی شلوار کتان مشکی با دست

ساده ترین روش برای شستشوی لباس ها، استفاده از ماشین لباسشویی است اما برای حفظ بافت پارچه و آسیب نرسیدن به آن ترجیحا شلوار کتان مشکی خود را با دست بشویید و برای این کار ابتدا یه لگن یا سطل را با آب سرد پر نموده و مایع لباسشویی را به آن اضافه کنید . سپس شلوار کتان مشکی خود را به مدت ۲۰ دقیقه داخل آن گذاشته تا کاملا خیس بخورد . پس از طی این مدت شلوار خود را به آرامی در محلول آب و مواد شوینده حرکت دهید و در انتها آن را با آب سرد آبکشی کنید.
اگر بر روی شلوار شما لکه ای وجود داشت فرآیند شستشو را دوباره تکرار کرده و در انتها آن را بر روی بند رخت آویزان کنید تا خشک شود.

خشک کردن لباس‌ های کتان 

خشک کردن لباس‌های کتان نیز نیاز به رعایت یک سری اصول دارد. در زیر به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

  • برچسب مراقبتی لباس را مطالعه کنید؛ شاید لازم باشد برای جلوگیری از آب رفتن یا بور شدن لباس، به شیوه‌ خاصی عمل کنید.
  • معمولا استفاده از دور کند خشک‌کن، مشکلی ایجاد نمی‌کند و روشی ایمن است.
  • اگر دوست دارید که برای مدت طولانی از لباس‌های کتان خود استفاده کنید، هرگز آن‌ها را جلوی نور مستقیم خورشید قرار ندهید.
  • اگر وقت کافی دارید، پهن کردن لباس‌ها به صورت صاف و در هوای آزاد، بهترین کار است.


نحوه پاک کردن لکه روی شلوار کتان چگونه است؟

مرحله اول در شستشوی شلوار کتان لکه گیری است. اگر لکه ای بر روی پارچه کتان ایجاد شده باشد، شما می توانید با توجه به نوع لکه آن را از بین ببرید. زیرا معمولا لکه های ایجاد شده بر روی پارچه کتان به راحتی پاک نمی شود.

اتو کردن لباس‌ های کتان

بافت نرم و انعطاف‌پذیر کتان، با وجود همه‌ مزیت‌هایش یک عیب بزرگ دارد؛ این لباس‌ها به راحتی چروک می‌شوند! اما چه باید کرد؟ در زیر راهکارهایی برای شما آورده شده‌است.
  • بهتر است لباس‌های کتان را تا نکنید، چون خط تای لباس بر روی آن‌ها باقی می‌ماند. در عوض می‌توانید آن‌ها را از چوب‌رختی آویزان کنید.
  • اگر چروک‌های ایجاد شده بر روی لباس‌تان عمیق است می‌توانید از پارچه‌ای نازک و مرطوب استفاده کنید؛ پارچه را روی لباس کتان پهن کرده و بعد لباس مورد نظر را اتو کنید.
  • راه حل دیگر این است که لباس‌های کتان را پشت و رو اتو کرده و از بخار اتو استفاده کنید.

Light Cotton Color Washing Wide Pants OG05 - Lewkin

کلام آخر:
خب دیگه دوستان خودم به پایان مقاله آموزش شستن شلوار کتان در ماشین لباسشویی رسیدیم. یه مقاله خوب هم در مورد شستن لباس‌های سفید در لباسشویی داریم که اگر بخونید به نظرم دیگه عالی میشه و علمتون خیلی میره بالا. اگر کاری یا سوالی داشتین حتما ما را در جریان بگذارید. شما دوستان گلم را در انتهای مقاله نحوه شستن شلوار کتان در لباسشویی ایکس ویژن به خدای بزرگ و منان می‌سپارم.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.