من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

شستن پالتو در منزل | نکات شستن پالتو در منزل و شستشوی پالتو پشمی و فوتر
مقدمه:

سلام به تمام دوستان خوب خودم، امروز می‌خوام در مورد یه موضوع مهم و دوست داشتنی که در مورد نحوه شستن ژالتو در ماشین لباسشویی هست صحبت کنم. یعنی می‌خوام یه جوری بریم جلو که خودتون پالتو خودتونو بشورید. یه مقاله توپ هم در مورد نحوه شستن جوراب در ماشین لباسشویی دارم که ببینید دیگه عالی میشه. نحوه شستن پالتو با ماشین لباسشویی بسیار مهم است. اگر نکته‌های کلید در رابطه با شستشوی پالتو با ماشین را رعایت نکنیم، ممکن است خسارت بالایی به ماشین لباسشویی یا پالتو وارد شود. در این مقاله نحوه صحیح شستن پالتو با ماشین لباسشویی را بررسی خواهیم کرد.
شستن پالتو در منزل | نکات شستن پالتو در منزل و شستشوی پالتو پشمی و فوتر

راهنمای نحوه شستن انواع پالتو و بارانی با دست و ماشین

نحوه شستن انواع پالتو با هم متفاوت است و نیاز به رعایت فوت و فن‌هایی که دارد که می‌تواند به حفظ ظاهر و تمیزی پالتوی شما کمک کند. به عنوان راهنمای شستشوی صحیح انواع پالتو باید بدانید که به کار بردن مواد شوینده مناسب، دمای آب مناسب و روش شستشو و خشک کردن پالتو نقش مهمی بر سلامت لباس شما خواهد داشت. اما شما چقدر با راهکارهای شستشو پالتو و بارانی و کاپشن آشنا هستید آیا ترفندهای شستن پالتو در ماشین لباسشویی را بلد هستید؟ روش شستن پالتو پوست طبیعی چگونه است؟ در این مقاله می‌توانید با نکات شستن پالتو در منزل آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد طریقه شست و شوی پالتوی پشمی و فوتر در منزل پاسخ خواهیم داد.

به برچسب روی پالتو دقت کنید

به عنوان راهنمای شستشوی صحیح انواع پالتو باید قبل از هر اقدامی ابتدا برچسب پشت لباس را دقت بررسی کنید. معمولاً پشت همه پالتوها اطلاعات کلی در مورد نحوه شستشو، دمای آب و همچنین خشک کردن پالتو ذکر شده است. از طرف دیگر روی برچسب برخی از پالتوها قید شده که قابل شستشو نیستند و باید تنها به روش خشکشویی تمیز شوند.

از همین رو چک کردن برچسب لباس موجب می‌شود تا لباس خود را به روشی اصولی‌تر و بدون این که آسیبی به آن وارد شود، تمیز نمایید.

لکه روی لباس را برطرف کنید
بعد از این که برچسب روی پالتو را با دقت بررسی کردید، باید لکه‌های روی لباس را نیز از بین ببرید. برای این کار می‌توانید از یک اسپری لکه بر مخصوص یا مقداری مایع ظرفشویی کمک بگیرید. اجازه دهید ماده لکه بر یا شوینده برای ۱۰ دقیقه روی لکه باقی بماند. سپس می‌توانید پالتو را بشویید و یا در ماشین لباسشویی تمیز نمایید.

دکمه‌ها و زیپ‌های لباس را ببندید
از راهکارهای شستشوی پالتو و بارانی این است که زیپ و دکمه‌های لباس را قبل از شستن به خوبی ببندید. این کار موجب می‌شود که احتمال پارگی لباس و آسیب دیدن به آن کاهش پیدا کند. از طرف دیگر بستن دکمه و زیپ پالتو قبل از شستن آن از بد شکل شدن و گره خوردن لباس در هم جلوگیری می‌کند و موجب حفظ شکل لباس می‌شود.
راهنمای نحوه شستن انواع پالتو و بارانی با دست و ماشین | خبرگزاری ایلنا

جنس پالتوی شما چیست؟

پالتوی شما ممکن است از جنس‌های مختلفی باشد. قبل از شروع به شستشو دقت کنید که پالتوی شما در کدام دسته قرار می‌گیرد. هر جنس پارچه، شستشوی مخصوص به خودش را دارد. برای دوخت پالتو از پارچه‌های ضخیم استفاده می‌شود. پالتوی شما ممکن است یکی از انواع این جنس‌های ضخیم و گرم را داشته باشد.

  • پالتوهای پشمی: این نوع پارچه‌ها با نام Woolen یا Fleece در بازار موجود هستند. انواع جنس‌های خز، فوتر، تدی و امثالهم در این دسته قرار می‌گیرند.
  • بارانی‌ها یا پالتوهای وینیل: پارچه‌های بارانی، پارچه‌های نازک و ضدآب و در عین ‌حال گرم هستند. این پارچه‌ها جنسی شبیه پلاستیک دارند.
  • پالتوهای چرمی و جیر: این پالتو‌ها طبیعی هستند و از جنس پوست حیوانات تهیه می‌شود.
  • پالتو با الیاف مصنوعی یا پلی‌استر: در تولید کاپشن و هودی از این نوع پارچه‌ها استفاده می‌شود.

  • راهکارهایی برای شستشوی انواع پالتو در منزل | سافتلن

شستن پالتوی پشمی در خانه

همان طور که از نام پالتوهای پشمی پیداست، این لباس از پشم که یک ماده طبیعی است و از ریسیدن پشم گوسفند یا بز تشکیل شده است. امکان شستشوی پالتوهای پشمی با دست و دور ملایم ماشین لباسشویی وجود دارد که به هیچ عنوان در هیچ کدام از این روش ها نباید از آب داغ استفاده شود. اصولا اکثر ماشین لباسشویی های امروزی درجه ای مختص برای شستن لباس های پشمی و حساس دارد. اما روی اکثر برچسب های پالتوهای پشمی توصیه می شود که این لباس فقط باید خشکشویی شود، علت چیست؟

در هنگام دوخت پالتوهای پشمی، تولید کننده درزها را می دوزد و لایه گذاری می کند تا با این کار مانع از کش آمدن لباس شود. موادی که در داخل پشم استفاده شده است قابلیت شستشو با آب را ندارند. زیرا آب باعث تغییر شکل و حتی از بین رفتن برخی از این مواد می شود. بنابراین اگر نمی خواهید که پالتوی پشمیتان آسیبی نبیند بهترین راهکار سپردن آن به بهترین خشکشویی در تهران یا هر شهر دیگری است.

اما اگر به هر دلیلی می خواهید پالتوی پشمی را در خانه بشویید یا لباستان زیاد کثیف نیست و تنها نیاز است که بخشی از آن لکه گیری شود، می توانید از یک بسته خشکشویی خانگی استفاده کنید و خودتان در خانه خشکشویی پالتوی پشمی را انجام دهید.

روش‌های شستن پالتو با ماشین لباسشویی | تعمیر آنلاین
کلام آخر:
خب دیگه دوستان من، به آخر مقاله نحوه شستن پالتو در لباسشویی رسیدیم امیدوارم این مقاله برای شما دوستان خوبم مفید واقع شده باشه. باید بگم اگر مشکی یا سوال بیشتری دارید با ما که یکی از نمایندگی‌های مجاز تعمیر لباسشویی ایکس ویژن و دیگر لباسشویی‌ها هستیم تماس حاصل کنید. اینم باید بدونید که شستن پالتو در منزل نه‌تنها دشوار نیست بلکه به لحاظ اقتصادی به‌صرفه‌تر است و با مراقبت بیشتری می‌توانید اقدام به شستشو کنید. تنها لازم است که تکنیک‌های مرتبط به‌ درستی اجرا شوند. استفاده از روش‌های مناسب شستن پالتو طول عمر لباس شما را بالا می‌برد. برچسب‌ها یا اتیکت‌های مراقبت که به لباس متصل هستند اطلاعات مهمی درباره نحوه شستشو، خشک‌کردن و نگهداری از پالتو در اختیار شما قرار می‌دهند. پس به آن‌ها دقت کنید. خب دیگه دوستان من در انتهای مقاله آموزش و نحوه شستن پالتو در لباسشویی شما عزیزان دلمو به خدای مهربون می‌سپارم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.